Suzuki V-Strom DL-650
Az ALPOK KIRÁLYA - Alpen-Masters győztes 2005 és 2006 (2012 3. hely)
Az elnyűhetetlen túrázó, az Alpok Királya – ezek mind ráillenek egy, amúgy sem külsőre, sem technikai adatait nézve nem különösebben lenyűgöző motorra: ez a kis V-Strom. A Suzuki bestsellere használtan is jó vétel.
(forrás: http://www.motorrevu.hu/motorteszt/suzuki_dl650_vstrom_hasznalt_teszt)
Történelem
A sikertörténet kezdete egészen 2002-ig vezethető vissza, amikor a Suzukinál – bizonyítandó, hogy a TL1000-be ölt hatalmas összeg nem volt az utolsó fillérig kidobott pénz – beültették ezres V2-esüket egy új motorba, amit ők maguk csak sporttúra-enduróként definiáltak. Hasznos tudnivalók igényeseknek a Suzuki V-Strom DL 650-ről a fizikatanár ajánlásával Az új öszvér szintén nem aratott osztatlan sikert, de ez nem akadályozta meg a japánokat, hogy rá két évre ugyanezt a „baklövést” kicsiben is elkövessék, mégpedig az akkori legnépszerűbb modelljük, az SV650 blokkjával. Az új jövevény népszerűsége minden várakozást felülmúlt. A sportos kinézetű, aluvázas, hosszú rugóutas, rendkívül praktikus – és főleg olcsó – V-Strom egy csapásra az egyik legkedveltebb motor lett, amit azután megbízhatóságával, és az Alpen-Masters nevű gigantikus tesztsorozat két egymást követő évben való megnyerésével utólagosan is kiérdemelt.
Használt V-Strom
Nem vállal túl nagy kockázatot az, aki használt DL650 vásárlására adja a fejét. A kis V-Stromnak egyszerűen nincsen semmiféle ismert típushibája, a megkérdezett tulajdonosok többsége mindössze csak az eldőléskor könnyen letörő első indexekre panaszkodott. (Én is.) Mivel nem túl régóta gyártják, ezért kevés a 30-40000-nél nagyobb futásteljesítményű darab. Egyetlen 80000 km-t futott példányról hallottunk, de egy darab kerékcsapágyon kívül abban is csak a szokásos kopóalkatrészeket (gumi, fékbetét, lánc) kellett cserélni. Tehát aki használtan vesz DL-t, annak leginkább a motor általános állapotára kell odafigyelnie: nincs-e sérülés az idomokon, a tankon, nem görbe-e az első teleszkópvilla. Ez utóbbi komolyabb ütközésre utal, az ilyen motort kerülni kell, ugyanis könnyen előfordulhat, hogy más, rejtett hibái is vannak (például elferdült váz vagy féktárcsa), ami befolyásolhatja a motor menettulajdonságait és biztonságát. Bár a kategória meghatározásában az enduró szó is szerepel, mégsem jellemző, hogy terepre merészkednének a DL-lel. Terebélyes idomai, nagy súlya és a hozzá tartozó magas súlypont miatt alkalmatlan komolyabb terepezésre, gumijai is leginkább aszfaltra valók, ezért nem fenyeget az a veszély, hogy szétgyilkolt futóművű motort találunk.
Átalakítások
V-Strom tulajdonosok előszeretett szerelik fel motorjukat mindenféle extra tartozékkal. Erre érdemes odafigyelni vásárláskor, hiszen az új gazdának már biztosan nem kell megvásárolnia ezeket. Ilyenek a túraplexi, túradobozok, bukócső, középállvány, kézvédő, stb. A magasított plexi igazán 180 cm feletti motorosoknak jön jól, a középállvány viszont mindenkinek, hiszen a lánc ápolását nagyban megkönnyíti. A túradobozok közül a hátsó lehet egyszerű, értéktelen (ettől függetlenül hasznos) darab, vagy akár egy méregdrága, profi felszerelés is (pl. Givi). Az oldaldobozok viszont szinte kivétel nélkül márkás kiegészítők, a tartókonzol és a két, hozzá tartozó doboz ára könnyen elérheti, sőt meghaladhatja a 100000 Ft-ot. A bukócsövet érdemes alaposan szemügyre venni, mivel azt a DL650 rezgései gyakran szétrázzák. Jellemzően a jobboldalon, az első henger fölött, a vázhoz rögzített fülnél enged el a hegesztés.
Árak, fenntartás
A Suzuki DL650 V-Strom fenntartása rendkívül gazdaságos. Fogyasztása normál használat mellett 4-5 liter körül alakul, és a visszafogott teljesítménynek köszönhetően sem a gumit, sem a fékbetéteket nem fogyasztja különösebben. Egy készlet új gumik ára elmarad a sporttúra motorokétól és naked bike-okétól.
2010. júl. 13. 14839km
Egy 2005-ös évjáratú „Stromi” boldog tulajdonosa lettem. Igaz, az enyémen nincs ABS, (zötykölődős úton - amiből kis hazánkban van bőven - legalább nem nyújtja a fékutat), viszont volt rajta Kappa bukócső, gyári kézvédő és középállvány.
Alacsony Tátra 2012 Pünkösd
ALPOK 2012 Reload by Suzuki V-Strom
Csavargás az Alpok 2011 és az Alpok 2012 kerékpáros túra útvonalán
Magas Tátra 2013 Pünkösd
Egy hosszú (39perc), hangulatos videó az utunkról… Tátrafüred - Tátralomnic - Zdiar - Zakopane
Ha a Youtube reklamál
, akkor nézd a saját szerverünkről
Útvonalbiztosítás - Tour de Pelso 2013
Albánia 2013
Dél-Balkáni csavargás 2013 Bosznia-Hercegovina - (Mostar - Dubrovnik) - Montenegro - (Kotor) - Albánia - Korfu - Macedónia - Kosovo - Montenegro (Durmitor - Piva-völgy)